Khamis, 29 Oktober 2009

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدُ للهِ الَّذِيْ شَرَعَ الحَجَّ لِعِبَادِهِ رَحْمَةً بِهِمْ وإسْعَادًا، نحمده تعالى ونشكره جعل المناسكَ مورِدًا للحسنات ومنهلاً وازديادًا، وأشهد أن لا إله إلا الله وحدَه لا شريك له شهادةَ من لاذ به خضوعًا لعظمتِه وانقيادًا، وأمّله لبلوغ ذُرى العلياء توفيقًا وسدادًا، وأشهد أنّ نبيّنا وسيّدنا محمّدًا عبد الله ورسوله خير من حجَّ البيت الحرامَ واتّخذ التّقوى زادًا، صلى الله عليه وعلى آله أطهر الورَى سِيَرًا وأعرقِهم أمجادًا، وصحبِه أبرِّ الأمّة قلوبًا وأشدِّهم تآلفًا ووِدادًا، والتابعين ومن تبعهم وترسَّم خطاهم بصدقٍ وإخلاص يرجو صلاحًا ورشادًا، وسلّم تسليمًا كثيرًا.

Telah lama terpendam niat untuk membina blog sendiri. Cabaran pengurusan masa kebiasaannya yang menjadi penghadang.Kepada Allah swt jualah dipohon agar diberikan keberkatan pada umur yang berbaki ini.

Sempena masuknya musim haji tahun 1430h ini, terdetik suara hati seperti terpanggil untuk mengorak langkah di alam maya ini bermula dengan artikel-artikel berkaitan Haji, suatu syariat yang penuh dengan kemuliaan dan keagungannya tersendiri.

Ia hanyalah bekalan buat diri sendiri yang dengan izinNya diberi tawfiq untuk melaksanakan ibadah ini sekali lagi pada tahun ini.Semoga Allah memberi kekuatan dan mengurniakan keberkatan pada ilmu dan amal.

Saya juga amat mengalu-alukan sebarang pembetulan dan penambahbaikan melalui email: manaratulhuda@hotmail.com. Terima kasih.
جزاكم الله خير الجزاء

Tiada ulasan:

Catat Ulasan